region  Jizerské hory
sektor  Jizerské hory
podsektor  Paličník
KOHOUTÍ HŘEBEN - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Používat magnesium či jiné chemické prostředky sloužící k vysoušení kůže na rukou je možné pouze od stupně VIIIb jizerské stupnice (včetně) výše!
oblast: Jizerské hory, sektor: Jizerské hory, podsektor: Paličník, skála: KOHOUTÍ HŘEBEN - M
Obr.1: SUPÍ HLAVA, KOHOUTÍ HŘEBEN A PALIČNÍK, 23.9.2005, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2012

Obr.2: Kohoutí hřeben 26.10.2013 K. Turpiš, kturpis , vystaveno: 2013

Obr.3: , vystaveno: 2020

Obr.4: KOHOUTÍ HŘEBEN - M (Jizerské hory), foto: z aplikace , vystaveno: 2022

SLEPIČÍ CESTA, VI (Jizerská st.), 1. 12. 1979, Petr Harcuba, Miroslav Šolek, Karel Trost. Nástup pod převislou V stěnou 1. výšvihu. Šikmo vpravo pod převis a traverz vlevo na hranu ke K. Sokolíky a výše plotnou na vrchol výšvihu.
SLEPIČÍ CESTA - VARIANTA BOLEHLAV, VI (Jizerská st.), 22. 5. 2004, Jiří Doubrava(2), Petr Maršíček, David Kofr. Nápadnou rampou v J stěně ke K Slepičí cesty
SLEPIČÍ CESTA -VARIANTA PŘES ZOBÁK, VIb (Jizerská st.), 22. 5. 2004, Jiří Doubrava(2), Petr Maršíček, David Kofr. Spárou ve spádnici K Slepičí cesty podél hrany, výše zleva okolo "zobáku" ke K Slepičí cesty
DĚLOVÁ ROURA, VIb (Jizerská st.), 28. 10. 1984, Vladimír Sojka, František Šída, Vladimír Vršovský. Nástup jako Slepičí cesta pod převis. Přímo přes něj širokou spárou a do velmi úzkého vnitřního komínu. Jím namáhavě na vrchol 1. výšvihu.
15 HŘEBENOVÁ CESTA, V (Jizerská st.), 3. 6. 1923, Rudolf Kauschka, August Steinjan. Od V širokým vhloubením do 1. sedla. Přepadem a spárkou do 2. sedla. Sem též stezkou od Z - dnes obvyklý nástup. Odtud středem plotny přes K (jen k postupovému jištění!) do 3. sedla. Hřebenem na hrot a sestup stěnkou do 4. sedla. Odtud po krystalech hřebenem na vrchol. 1 1
HŘEBENOVÁ CESTA - ÚDOLNÍ VARIANTA, V (Jizerská st.), 1954, Adolf Mai, Gustav Ginzel(2). Zarostlým terénem zleva k levému okraji převisu ve středu údolní stěny 1. výšvihu. Traverz vpravo plotnou pod převisem a dále vpravo podél šikmé trhliny na vrchol 1. výšvihu.
SOKOLÍKY, IV (Jizerská st.), 2. 10. 1987, Vladimír Rusek, František Šída. Ze 4. sedla hřebene vlevo k sokolíku a jím na konec. Spárkou na travnaté plato. Dalším obloukovitě stočeným sokolíkem k vrcholu posledního úseku hřebene.
LOMENÁ SPÁRA, V (Jizerská st.), 24. 10. 1982, Vladimír Vršovský, Miroslav Machovič. Nástup 4 m vlevo od Přímé cesty v nevýrazném koutu přerušovanou spárou do zlomu. Ležatou spárou vpravo (stanoviště) a plotnou do 2. sedla.
PŘÍMÁ CESTA, V-VI (Jizerská st.), 24. 10. 1982, Miroslav Machovič, Vladimír Vršovský. Asi 2 m vlevo od Diagonální cesty hlubokým komínem pod bazické pecky. Přes převis do šikmé spáry s vklíněným balvanem a krátkou spárou na plotny nad 2. sedlem.
DIAGONÁLNÍ CESTA, V-VI (Jizerská st.), 1964, Tomáš Melichar(1), Václav Smejkal. Nástup 2 m vlevo od V komína. Spárou šikmo doprava vzhůru asi 8 m. Dále přímo puklinou v převisu na římsu a přes dvě břicha do žlábku. Jím doprava na hřeben mezi 3. a 4. sedlem.
VÝCHODNÍ KOMÍN, II-III (Jizerská st.), 1966, Miroslav Machovič. Hlubokým šikmým komínem do 4. sedla.
KOHOUTÍ HRANA, V (Jizerská st.), 17. 6. 1987, Přemysl Teplý, Vít Vaníček. Nástup vlevo od Listopadové cesty na zarostlý balkon a z něho doprava dvojspárou na hranu (K). Od K doprava a dále přímo vzhůru kolem dvou jeřábů na hřeben nad 4. sedlem. (Od K též přímo k jeřábům.)
LISTOPADOVÁ CESTA, IV (Jizerská st.), 29. 11. 1986, František Šída, Vladimír Rusek. Ve spádnici levé poloviny posledního výšvihu přes dvě římsy na polici. Odtud výrazným převislým koutem pod strop, traverz vlevo na začátek výšvihu a podél mělké spárky.
CESTA POD KNIHOU, IV (Jizerská st.), 13. 10. 1985, Vít Vaníček, Martin Kejř. Asi 2 m vlevo od suchého buku u horní části V stěny přes šikmé římsy do vrcholové trhliny a tou vzhůru (nejištěno).
1 ŠEDÁ, IV (Jizerská st.), 11. 9. 1987, Vladimír Rusek, František Šída. Osm metrů vpravo od Cesty pod knihou stěnou ke krátkému sokolíku. Vzhůru do hlubokého zářezu (vpravo jištění), vlevo přes břicho přímo k vrcholové spáře, která se stáčí doprava k vrcholu posledního výšvihu a tou na hřeben.
CHVÁLA PODZIMU, VIb (Jizerská st.), 26. 10. 2013, Josef Koudelka, Robert Výtiska, David Kofr. Nástup v západní části stěny. Malou plotnou přes BH na balkon. Další plotnou vpravo od hrany přes 2 BH ke konci obloukovitě stočeného sokolíka a spárkou ke knížce. 1 Protokol o prvovýstupu
NA STARÝM MĚSTĚ, VIb (Jizerská st.), 20. 10. 2013, Josef Koudelka, Robert Výtiska, Daniel Miklaš, Petr Maršíček, Jakub Housa. Mezi cestami Lomená spára a Přímá cesta zdvihem do trhliny (BH) a spárou do šikmých polic. Vlevo ke 2. BH a spárou na temeno. 2 Protokol o prvovýstupu
BRAMBOROVÁ ŽELVA, VI (Jizerská st.), 26. 10. 2013, Josef Koudelka, Robert Výtiska, David Kofr, Tomáš Krchov. Vpravo od Východního komína pod převis a spárou do police. Přímo do další police a jí vpravo do 4. sedla. Protokol o prvovýstupu
HLÍNA, IV (Jizerská st.), 17. 5. 1987, Vít Vaníček, Přemysl Teplý, Čadková. Vlevo od Kohoutí hrany koutem na balkon a koutovou spárou na hřeben.
HŘEBENOVÁ CESTA - VARIANTA LEVÝ HÁK, V (Jizerská st.), 9. 5. 2021, Jiří Pliska, Jan Tryzna, D. Strachoň, Petr Ehl, D. Albrecht, P. Urbánek, M. Jedlička. Z 2. sedla plotnou při levé hraně pod převísek (jištení), dále vlevo při hraně do 3. sedla. Sestup a traverz sokolíkem do středu plotny a tou do 4. sedla. Výraznou sokolíkovou spárou (vlevo od hrany) ke knížce. Vlevo podél spárek k vrcholu.
Historické VK
KOHOUTÍ HŘEBEN - M, výstupy od roku do (19,9Mb).