region  Jizerské hory
sektor  Jizerské hory
podsektor  Ořešník
ZAHRADNÍ STĚNA - ŽLUTÁ STĚNA - M
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Používat magnesium či jiné chemické prostředky sloužící k vysoušení kůže na rukou je možné pouze od stupně VIIIb jizerské stupnice (včetně) výše!
oblast: Jizerské hory, sektor: Jizerské hory, podsektor: Ořešník, skála: ZAHRADNÍ STĚNA - ŽLUTÁ STĚNA - M
Obr.1: Žlutá stěna 22.10.2011 K. Turpiš, kturpis , vystaveno: 2011

Obr.2: Foto Zdenda Bouda, VIII/2017, www.zdenda.net. , vystaveno: 2017

Obr.3: Žlutá stěna 22.10.2011 K. Turpiš, kturpis , vystaveno: 2011

KOHERENCE, VIc (Jizerská st.), 8. 2. 1989, Petr Prachtel, Iva Vojtíšková. Plotnou a vpravo do kouta, nad převisem vpravo do stěny a podél šikmého zářezu (stěnová knížka) přímo na temeno.
1 PĚKNÁ CESTA, V (Jizerská st.), 28. 9. 1980, Jaromír Dolanský stř. Miroslav Machovič. Nástup vpravo od hrany v místě, kde začínají zářezy. Přímo vzhůru, dále přes převis na hladkou hranu a tou na temeno.
PROTI SRSTI, VIII (Jizerská st.), 11. 11. 1990, Petr Prachtel. Vlevo od nástupu Oranžové galerie plotnou k suchému stromu, jako Oranžová galérie k diagonálnímu zářezu, vlevo do Pěkné cesty, z ní vpravo na konec zářezu, vlevo vzhůru přes skobu Koherence, po hraně na temeno.
1 ORANŽOVÁ GALERIE, VIIb (Jizerská st.), 5. 7. 1985, Petr Prachtel, Zorka Prachtelová. Levou částí plotny zleva nebo ve spádnici k 1. K a přímo nad plotnu. Vlevo zářezem do dvojité šikmé spáry, tou (2. K) doprava, trhlinou vzhůru do Údolní cesty a tou na temeno.
1 RŮŽOVÁ PROMENÁDA, VIII (Jizerská st.), 17. 10. 1988, Petr Prachtel, Zorka Prachtelová. Po lávce doprava a dlouhou plotnou mezi dvěma travnatými žlábky na plošinu pod Žlutou stěnou. Vlevo stěnou (1. K) a pomocí trhliny do „kříže“, pravou větví na polici Údolní cesty. Dále trhlinou v převisu k okraji velké police, odtud vlevo zářezem (2. K) a jemným sokolíkem a ukloněnou stěnou přímo na temeno.
RŮŽOVÁ PROMENÁDA - VARIANTA STŘEDEM, VII (Jizerská st.), 3. 2. 1989, Petr Prachtel, Iva Vojtíšková. Nástup na plošině vpravo od Ametystu. Převislou trhlinou na travnatou polici, dále střední úzkou plotnou na polici pod Žlutou stěnou.
RŮŽOVÁ PROMENÁDA - VARIANTA HRANOU, VI (Jizerská st.), 23. 10. 1988, Petr Prachtel. Z okraje velké police po hraně přímo na temeno.
ÚDOLNÍ CESTA, VI (Jizerská st.), 28. 4. 1978, Miroslav Resler, Helmut Michel. Z plotny vlevo na šikmou rampu a po ní traverz ke K za hranou. Od K šikmo vlevo, kde spáry tvoří kříž (skoba). Vlevo vzhůru do spáry a tou na temeno.
MALIČKÁ VARIANTA, IV (Jizerská st.), 30. 10. 1983, Jan Spěváček, Lucie Novotná. Z pravé strany Žluté stěny traverz po polici k otevřenému koutku, jím podél sokolíku a dále plotnou na temeno (nejištěno).
LEVÁ SPÁRA, V (Jizerská st.), 9. 6. 1983, Petr Prachtel, Iva Vojtíšková. Levou spárou na polici a hranou přes břízu na plošinu za Žlutou stěnou.
LEVÁ SPÁRA - KOUTOVÁ VARIANTA, III-IV (Jizerská st.), 8. 2. 1989, Petr Prachtel. Koutem vlevo od hrany, výše plotnou na stanoviště v plotnách.
HRANA PŘEDSKALÍ, IV-V (Jizerská st.), 18. 5. 1989, Petr Prachtel, Zorka Prachtelová. Vpravo od Koutové varianty koutem a vpravo hranou na polici, zprava šikmým zářezem doleva na balkonek a po hraně na plošinu. Cestou Levá spára na temeno.
HRANA PŘEDSKALÍ - VARIANTA HRANY PŘEDSKALÍ, III-IV (Jizerská st.), 17. 9. 1990, Petr Prachtel. Pod schodem cesty zprava převislým koutkem a přímo po hraně do ploten.
PSÍ VÍNO, VIIb (Jizerská st.), 26. 6. 1992, Zorka Prachtelová stř. Petr Prachtel. Jako Rovný Kily pilířkem přes dřík na svah. Vlevo od nástupu naučné stezky ukloněnou stěnou. Šikmo doleva k volnému balvanu. Odtud stěnou a sokolíky na polici NC. Přímo na pilířek a vlevo po liště přes převis ke K. Plotnou a stále středem kolem jeřábu na plošinu nad stěnou.
ROVNÝ KILY, VIc (Jizerská st.), 24. 5. 1992, Petr Prachtel, Zorka Prachtelová. Pilířem vlevo od centrální plotny přes dřík do svahu.Vpravo od Naučné stezky stěnou přes lištu ke dříku. Plotnou vzhůru přes odštěp, výšvihem Kyliho cesty přímo k buku NC. Vpravo travnatou trhlinou přímo ke knížce a libovolně na vrchol.
STŘEDNÍ SPÁRA, VIc (Jizerská st.), 18. 5. 1989, Zorka Prachtelová, Petr Prachtel. Spárou na konec na odštěp, vpravo k vodorovné trhlině, stěnou přímo k bříze a na plošinu. Vpravo hranou na volné kameny, doleva a přes převis přímo na temeno.
Datum: Slaňák Hrazdiča: Krabice: Tyčka: Kniha: Popsání: Dobírák: Zapsal:
14.11.2021 není netřeba výborná výborná poškozená na 25% není Kalomel
Kniha připomíná salát a některé stránky (cca 10 let) jsou pryč...