region  Jizerské hory
sektor  Jizerské hory
podsektor  Velký Štolpich
JESKYNNÍ VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Používat magnesium či jiné chemické prostředky sloužící k vysoušení kůže na rukou je možné pouze od stupně VIIIb jizerské stupnice (včetně) výše!
oblast: Jizerské hory, sektor: Jizerské hory, podsektor: Velký Štolpich, skála: JESKYNNÍ VĚŽ
Obr.1: Jeskynní věž, leze Lydia Čačková, foto Tomáš Hruš, 11.8.2013 , vystaveno: 2013

Obr.2: JESKYNNÍ VĚŽ, 14.6.2009, FOTO P. FAJGL , vystaveno: 2010

Obr.3: JESKYNNÍ VĚŽ (Jizerské hory), foto: z aplikace , vystaveno: 2022

Obr.4: JESKYNNÍ VĚŽ (Jizerské hory), foto: z aplikace , vystaveno: 2022

Obr.5: JESKYNNÍ VĚŽ (Jizerské hory), foto: z aplikace , vystaveno: 2022

Obr.6: JESKYNNÍ VĚŽ (Jizerské hory), foto: z aplikace , vystaveno: 2022

2 NORMÁLNÍ CESTA, III (Jizerská st.), 1920, . Od JV při levém rohu traverz vpravo do spáry a tou na J vrchol. Přepadem na hlavní (S) vrchol.
1 IN MEMORIAM K. V., VI (Jizerská st.), 1. 9. 1984, Petr Prachtel. Od skoby Kauschkovy cesty doleva do šikmého žlábku, z něj vpravo na sokolíkový odštěp a přes pecku na J vrchol. Jako NC na hlavní vrchol.
IN MEMORIAM K. V. - VARIANTA, V (Jizerská st.), Kolesa. Přímo do šikmého žlábku.
CAMEL, VIIc (Jizerská st.), 10. 10. 1995, Petr Prachtel. Kauschkovou cestou na balkón. Převislým zářezem (skoba) vlevo vzhůru k BH a přes lišty na vrchol.
KAUSCHKOVA CESTA, V (Jizerská st.), 14. 9. 1919, Rudolf Kauschka, August Steinjan, Rudolf Tham, J. Sitte. Od JV koutovou spárou (skoba) do hlubokého sedla mezi vrcholy, traverz doprava za hranu do žlábku, jím do údolní stěny a výšvihem na vrchol.
KAUSCHKOVA CESTA - KOMÍNOVÁ VARIANTA, IV (Jizerská st.), 1954, Josef Ebert. Ze sedla mezi vrcholy rozpěrným komínem přímo na vrchol.
KAUSCHKOVA CESTA - VARIANTA, VI (Jizerská st.), 1963, Tomáš Melichar(1),. Vpravo od JV kouta hranou do žlábku.
ŠIKANA, VIc (Jizerská st.), 28. 8. 1985, Tomáš Kolesa. V pravé části JV stěny spárou k 1. K, nad ním traverz doleva za spodní chyty, dále žlábkem vzhůru a traverz doleva ke 2. K. Od něj přímo vzhůru a doprava na hranu ke hrotu. Odtud šikmo a doprava na vrchol. (Tuto cestu započal T. Kolesa s V. Kopalem z Liberce. Ten zahynul 14. 8. 1985 na Pamíru.)
KULOVÝ, VI (Jizerská st.), 1993, Tomáš Kolesa, J. Kutílek. Vpravo od Šikany zářezem ke kruhu. Přímo a vpravo na hranu. Jako Nová údolní cesta na vrchol.
NOVÁ ÚDOLNÍ CESTA, V (Jizerská st.), 8. 9. 1973, Petr Němec, Vladimír Kolár, Jan Šmerda, Ladislav Hamáček. Po levé straně SV hrany šikmou trhlinou, traverz vpravo pod převisem (skoba) za hranu, šikmou spárou do stěny a výše vlevo spárou na SV hranu. Po zarostlých policích šikmo vpravo a po hraně na vrchol.
1 PEPÍČKŮV NÁŘEK, VIb (Jizerská st.), 5. 5. 1974, Petr Němec, Josef David. Z průchodu středem S stěny sokolíkovými zářezy ke K. Od něj vlevo a zpět vpravo na pecku, do diagonální spáry a tou na travnatý balkon a jako Nová údolní cesta na vrchol.
JIZERSKÁ KLASIKA, VIc (Jizerská st.), 30. 10. 1986, Stanislav Šilhán, Karel Turpiš. Podél trhlin a stěnou ke K. Přímo do Údolní cesty. Vzhůru na velkou plošinu a po hraně na vrchol.
VARIANTA NAD JESKYNÍ, V-VI (Jizerská st.), Vpravo od Jizerské klasiky hranou nad dírou. Sokolíkově a přímo hranou do Údolní cesty a jí na vrchol.
2 ÚDOLNÍ CESTA, V (Jizerská st.), 7. 6. 1953, Wolfgang Ginzel, Jakub Macek. Nástup ze Z pod velkou střechou. Plotnou šikmo doleva do údolní stěny a po zarostlých plotnách vlevo až do V stěny do žlábku Kauschkovy cesty. Tou na vrchol.
2 ÚDOLNÍ CESTA - VARIANTA, V-VI (Jizerská st.), 18. 6. 1966, Tomáš Melichar(1), Petr Melichar(1), Miroslav Machovič. Ze zarostlých ploten vpravo na Z polici. Koutovou převislou spárou do sedla mezi vrcholy a Komínovou variantou Kauschkovy cesty na vrchol.
MECHOVÁ STĚNA, VIII (Jizerská st.), 16. 10. 1995, Petr Prachtel. Jako Údolní cesta na terasu, odtud stěnou podél lámavého sokolíku (jištění) k bříze a na vrchol.
PŘÍMÁ ZÁPADNÍ CESTA, VI (Jizerská st.), 25. 7. 1971, Petr Němec, Josef David, Ladislav Hamáček. Vpravo od Údolní cesty šikmým sokolíkem (smyčka) na zarostlou polici a variantou Údolní cesty na vrchol.
ZÁPADNÍ ZKRATKA, V (Jizerská st.), 18. 6. 1984, Petr Prachtel. Ze Z vhloubení překrok a krátkou spárou na zarostlou polici.
ŠÁŠOVA HRANA, VIc (Jizerská st.), 6. 10. 2001, Václav Šatava(2) stř. Stanislav Šilhán, Tomáš Zákora, Oldřich Rypl. Přímou západní cestou na zarostlou polici a pravou hranou přes 2 BH na vrchol.
Poznámka:In memoriam Jiřímu "Šášovi" Jírovi.
SVIŽNÍK, VII (Jizerská st.), 6. 10. 2001, Václav Šatava(2) stř. Stanislav Šilhán, Tomáš Zákora, Oldřich Rypl. Vlevo od Šášovy hrany středem plotny přes 2 BH na vrchol.
1 MAGICKÝ ZÁŘEZ, VII (Jizerská st.), 5. 8. 1985, Tomáš Kolesa . Od západu z jeskyně vpravo plotnou a doleva nad vklíněný balvan pod převis. Jemnou koutovou spárkou přes převis (K) a doleva do žlabu. Z něj doleva za hranu. Po ní na J vrchol a jako NC na hlavní vrchol.