region  Jižní Morava
sektor  Pavlovské vrchy
podsektor  Skupina Trůnu
TRŮN
poznámka: Mohutná věžovitá skupina na SV od Vzývající, spadá k SV kolmou stěnou. K SZ z ní vybíhají tři výrazná žebra, z nichž dvě se skládají ze tří malých věžek. Od sedélek mezi věžkami vede napříč Z stěnou Trůnu travnatá lávka, od J je lehce přístupná. Od svahu je na vrchol trůnu snadný přístup z travnaté plošiny.
JASANOVÁ CESTA, 2 RP (UIAA), . Nástup je ve výrazné jeskyňce. Přes převis nad jeskyňkou(možno též obejít zleva) a komínem na plošinku. Po ranpě doleva vzůru na kazatelnu, ještě několik metrů doleva dolů na plošinku k jasanu a komínem vzhůru na vrchol.
Poznámka:Němečtí lezci před rokem 1926
VARIANTA SEVERNÍ STĚNY, 4+ RP (UIAA), Stejně jako cesta Severní stěna, pokračujeme však přímo vzhůru, výlez vlevo od vrcholového bloku Trůnu
SEVERNÍ STĚNA, 5- RP (UIAA), . Nástup je přibližně ve spádnici jasanu těsně vpravo od málo výrazné hrany. Snadno asi 3 metry vzhůru, pak traverz doleva a šikmo přes hranu na snažší terén. Poněkud doleva k jasanu a přes lámavou stěnku vpravo na kazatelnu. Odtud přímo vzhůru přes převis na snažší místo. Traverz vpravo vzhůru přes převislý stupeň a po snadné hraně na vrchol.
Poznámka:Němečtí lezci před rokem 1945 (spodní úsek J. Děrda, 1954)
PETIT BEURRE, 5- RP (UIAA), 1959, Radomír Hýsek, Ivan Veselý. Nástup z rampy na Jasanové cestě, vlevo od Květiny cesty. Směr výstupu udává hnědý pruh ve stěně. Plotnou a sokolíkem na stupeň. Přes převis vzhůru a traverzem doprava na hranu. Spárkou a přes převis (zde již spleřně s cestou severní stěna) na vrchol.
VYZOBANÁ SLUNEČNICE, 8 RP (UIAA), 1987, Jiří Štingl, Dan Kříž.
KVĚTINA CESTA, 5 RP (UIAA), 1948, K. Sychrová, V. Schwarz. K nástupu po Jasanové cestě. Z plošinky podél skob výrazným vhloubením vzhůru. V horní části kříží cestu Indiánka a závěrečný úsek vede vpravo od jeskyňky vytlačujícím žlábkem.
VARIANTA NÁSTUPU KVĚTINY CESTY, 5 RP (UIAA), K nástupu se dostaneme traverzem zleva přes lámavou stěnku a dále stejně.
VOJENSKÁ, 3 RP (UIAA), 1958, Radomír Hýsek, Vojtěch Krejčíř. Nastupujeme do vhloubení vlevo od pilíře Indiánky. Po členitých skalách na plošinku. Přímo po hraně dalšího výšvihu přes převis na stanoviště, kde křižujeme Indiánku a cestu Skřítků. Přímo vzhůru do malé jeskyňky a spárou zleva kolem vystupujícího bloku na vrchol Trůnu.
INDIÁNKA, 2 RP (UIAA), . Nástup na nejsevernějším žebru Trůnu v místě, kde jeho pata přechází v silně lámavé skály a suť. Po hraně žebra na temeno prvního výšvihu. Stále poněkud vlevo stěnkou na hranu dalšího výšvihu, z jeho temene po lávce doleva, překročíme začátek komína a dále doleva vzhůru až na výrazný výstupek. Odtud vzhůru na plošinku s jeskyňkou a komínem přes jeskyňku na vrchol.
Poznámka:Němečtí lezci před rokem 1926
CESTA SKŘÍTKŮ, 3 RP (UIAA), . Nástup stejný jako u cesty Indiánka. Cesta sleduje Indiánku až na společné stanoviště, nevede však po žebrech, ale žlaby a komíny vpravo od nich. Od společného stanoviště postupujeme komínem vzhůru pod až převis, který přelezeme širokým rozporem a vyjdeme do žlabu na vrcholu Trůnu.
Poznámka:Němečtí lezci před rokem 1926.
VARIANTA CESTY SKŘÍTKŮ, 3 RP (UIAA), Po zdolání převisu odbočíme doleva na nejhořejší úsek Květiny cesty.
HRANA ČOKOLÁDY, 5 RP (UIAA), Nástup u paty prostředního žebra do hladké stěny. Vrchol prvního výšvihu obejdeme zleva žlebem.Na druhý vystoupíme zprava, ze sedélka za druhým výšvihem úzkou spárou až k místu, kde spára končí. Odtud vpravo přes přes převis na lehčí skály pod vrcholem.
Poznámka:Němečtí lezci před rokem 1926
VARIANTA HRANY ČOKOLÁDY, 4+ RP (UIAA), 1959, Jiří Foltánek, Radomír Hýsek. Nástup více vpravo za hranou žebra. Traverz doleva a přes převis vzhůru. Dále přímo po žebru na 1.výšvih.
PILÍŘ ČOKOLÁDY, 6- RP (UIAA), Poslední pilíř na cestě Hrana Čokolády, odzdola po hraně přímo na vrchol.
ZÁKUSEK, 2 RP (UIAA), Po pravém ze tří žeber na jeho vrchol(Obvykle se tato cesta spojuje s horním úsekem cesty Čokoláda).
VARIANTA ZÁKUSKU, 3 RP (UIAA), Žlábkem vlevo od žebra.
ČOKOLÁDA, 3 RP (UIAA), Nástup v úžlabí vpravo od prostředního žebra. Doleva na první výšvih. Ze sedélka západní stranou na druhý výšvih. Přejít na lávku vedoucí vpravo a odtud příkrou západní stěnou na vrchol.
Poznámka:Němečtí lezci před rokem 1926
NOVÁ ČOKOLÁDA, 3 RP (UIAA), 1958, Mojmír Tichák. Nástup přímo ve spádnici horní části cesty pod převisem. Výšvihem přes převis a dva metry žlábkem k hladké stěně. Po dvoumetrovém traverzu vlevo přímo vzhůru na lávku k horní části cesty.
VÁNOČNÍ ŽLEB, 2 RP (UIAA), Asi 15metrů dlouhý komín, na konci hladký, vede přes spodní část západní stěny Trůnu u nápadné prohloubeniny. V horní části stěny (nad lávkou) navazuje na žleb členitá stěnka zvaná poštovní schránka, po níž je možno lézt několika směry.
Poznámka:Němečtí lezci před rokem 1926
STÁTNICE, 4+ RP (UIAA), Krátká spára v jižní stěnce Trůnu vlevo od sestupové cesty.