region  Střední Čechy
oblast  Posázaví
sektor  Vranické skály
ŘEZNICTVÍ
poznámka: Výrazný skalní blok s kolmými stěnami a výraznými převisy výšky cca 12 m. Nachází se v levé části Vranické skály. Přístup po strmé pěšině pod Vraniwandem - hlavní stěnou vlevo nahoru.
oblast: Posázaví, sektor: Vranické skály, skála: ŘEZNICTVÍ
Obr.1: Pohled na cestu Enigma a 9G. V popředí cesta Čtyřkonečková Lavička , vystaveno: 2015

[1] SPECTOR HRANA, 6+/7- (UIAA), 9. 4. 2009, Jan Borovička a Roman Pešík. Od šipky po pravé straně hrany (nýt) a převislou hranou vzhůru na vrchol.
2 ŘEZNICKÁ DĚVKA, 6 (UIAA), 7. 10. 2007, Josef Kostelecký, Veronika Jecelínová, Roman Pešík. Podél výrazné rupliny do převisu (nýt). Dále přes převis spárou mírně doprava. Nad převisem šikmo vlevo až k řetězu.
2 PANKLOVSKÁ, 4+ (UIAA), 6. 2. 2007, Roman Pešík, Josef Kostelecký. Od nástupu přímo na vrchol.
1 VYTLAČENÁ PAŠTIKA, 5 (UIAA), 12. 9. 2007, Josef Kostelecký, Roman Pešík. Šikmou koutovou spárou na vrchol.
[5] 9G DIRECTE, 10- RP (UIAA), 8a+ RP (FR), 14. 7. 2012, Ondřej Běhal, Roman Pešík. Koutem a vlevo na polici (2 bh). Z ní vpravo do převislé stěnky (3. bh) a od něj dále šikmo vlevo na hranu (lišta) ke 4. bh. Od něj přímo ke slaňovacímu bh.
Poznámka:25.8.2012 - nemá PP přelez!
[6] 9G, 9+/10- RP (UIAA), 8a RP (FR), 14. 7. 2012, Ondřej Běhal, Roman Pešík. Koutem a vlevo na polici (2 bh). Z ní vpravo do převislé stěnky (3. bh) a přes něj dále vpravo na hranu k madlu kousek za hranou. Z něj přímo při hraně (lišty) na horizontální hranu převisu a po ní zpět vlevo ke 4. bh. Od něj přímo ke slaňovacímu bh.
Poznámka:Jde tedy o oblezení těžkého dvoukroku cesty "9G directe" zprava při kýlovité hraně převisu. 25.8.2012 - nemá PP přelez!
1 [7] ENIGMA, 9 RP (UIAA), 7c RP (FR), 10. 5. 2009, Roman Pešík. Členitou stěnou do kouta pod velký převis. Tupým koutem v převisu (sokolíkovitou trhlinkou), později stěnou po chytech přes tři nýty na vrchol k slaňovacímu borháku. 1
[8] PLETKY JEDNÉ BĚTKY, 6 RP (UIAA), 6. 6. 2009, Roman Pešík, Ondřej Běhal, Oli Ramešová. Výrazným koutem a komínem přes převis (2 bh). Dále vlevo stěnou ke slaňovacímu bh.
PROJEKT, 17. 10. 2007, Josef Kostelecký. Plotnou přímo.
PROJEKT II, 17. 10. 2007, Josef Kostelecký. Ubíhajícím koutem doleva.
Bokorys nejvyraznejsich cest sektoru Reznictvi.

V ceste 9G doslo pri zdarile se vinoucim nocnim pokusu o 1. PP prelez (na podzim 2013) k vylomeni velkeho kamene na prave hrane previsu nad 3. bh. Cesta ztratila dobry chyt, ale zbyla po nem mala lista. Demotivovany a priozraly lezec uz pote nedokazal zopakovat klicovy bouldr kolem 3.bh. Spolecne s vystrasenym jisticem bez prilby ztratili nervy a prchli ku Praze. Obtiznost nebyla potvrzena a cesta zrejme stale ceka na prvni PP.
(běhy / 24.11.2015 08:46:13)