region  Lužické hory
oblast  Okolí Horního sedla
sektor  Fellerovka
FELLEROVA VĚŽ
Na tuto skálu není žádné omezení lezení. Prvovýstupy jsou povoleny. Zákaz lezení s magnesiem nebo jinými chemickými prostředky!
poznámka: Poprvé byl vrchol dobyt s umělými pomůckami 17.6.1894, Theodor Feller, Adolf Gahler, Ferdinand Siegmund, výstup vedl dnešní Honzovou variantou a v horní části Šachtovou stěnou.
oblast: Okolí Horního sedla, sektor: Fellerovka, skála: FELLEROVA VĚŽ
Obr.1: Felerovka K. Turpiš 25.4.2015 , vystaveno: 2015

Obr.2: Fellerova věž - V hrana (2002), zstrnad , vystaveno: 2007

Obr.3: FELLEROVA VĚŽ (FELLEROVKA), 2020_06, FOTO P. FAJGL, pfajgl , vystaveno: 2020

oblast: Okolí Horního sedla, sektor: Fellerovka, skála: FELLEROVA VĚŽ
Obr.4: FELLEROVA VĚŽ (FELLEROVKA), zstrnad , vystaveno: 2021

NORMÁLNÍ CESTA (VÝCHODNÍ HŘEBEN), IV (Písk.Sasko), 23. 5. 1905, Karl Kirchhof, Rudolf Blumrich. Úplně vlevo v údolní stěně po rampě doleva na travnatou polici (viklan). Spárou v úzké stěně pod velký převis, traverz vlevo za hranu a podél ní na velkou polici, stěnkou a mělkou spárkou na vrchol.
NORMÁLNÍ CESTA - MÜLLEROVA VAR., VI (Písk.Sasko), 1907, Wilhelm Müller, Rudolf Kauschka. Od nástupu Kirchhoffova komína klikatou, místy převislou spárou pod velký převis.
NORMÁLNÍ CESTA - JIŽNÍ VAR., IV (Písk.Sasko), Vpravo od JV hrany koutovou spárou na travnatou polici
AV ZÁRYBOVÉ, VIIIa (Písk.Sasko), 17. 9. 2011, Radek Černický, Kamil Krečman,Stanislav Petrůj,Pavel Farský. Nástup od severovýchodu mezi cestami "Šachtová hran" a "Jižní varianta" přímo uprostřed z malého kamene dále středem stěny přes 1kruh pod převis k 2K přes něj mírně v pravo na balkon a na vrchol. 2 3 Protokol o prvovýstupu
7 ŠACHTOVÁ HRANA, IV (Písk.Sasko), 22. 9. 1907, Eduard König, Max Metze. 2 m vlevo od JV hrany mírně doprava na polici na hraně (§), po hraně a jako východní hrana na vrchol. 2
KIRCHHOFŮV KOMÍN - KAUSCHKOVA VAR., IV (Písk.Sasko), 10. 7. 1904, Rudolf Kauschka, F. Steppes, M. Tischer. Jako Kirchhoffův komín, v polovině komína traverz vlevo na velkou polici na východní hraně, stěnkou a mělkou spárou na vrchol.
2 VIA GAUDIA, V (Písk.Sasko), 22. 6. 1969, Miroslav Machovič, M. Syrový, Zdeněk Strnad(1) . 4 m vlevo od JV hrany podél spárky na velkou polici na hraně, traverz 2 m vlevo a jemnou spárkou na vrchol. 2
3 ŠACHTOVÁ STĚNA, IV (Písk.Sasko), 14. 8. 1905, Rudolf Blumrich. 7 m vlevo od JV hrany stěnou, komínem (kruh) a spárou na poličku (blok), 4 m doleva do komína s vzpříčenými bloky a jím, později spárou přímo na vrchol.
ŠACHTOVÁ STĚNA - GAHLEROVA VAR., V (Písk.Sasko), 6. 8. 1905, Karl Gahler. Z poličky (blok) vpravo na hranu a dále šachtovou hranou.
1 ŠACHTOVÁ STĚNA - PŘÍMÁ VAR., V (Písk.Sasko), 1937, Z poličky (blok) přímo na velkou polici.
1 ŠACHTOVÁ STĚNA - TYNDALOVA VAR., V (Písk.Sasko), 1922, Tyndal. 5 m vpravo od Ginzelovy cesty koutkem a vpravo spárou do komína s vzpříčnými bloky. 1
PŘÍMÁ CESTA, V (Písk.Sasko), 22. 6. 1969, Miroslav Machovič, Zdeněk Strnad(1) . 2 m vlevo od Šachtové stěny spárkou (křížíme traverz Šachtové stěny) k převísku, přes něj přímo spárou k vrcholu.
NO A CO, VIIIb (Písk.Sasko), 27. 10. 1996, Petr Slanina(2), Milan Kulda. 2,5 m vpravo od Ginzelovy cesty koutkem a doprava (bohrhák), stěnou přímo a jako Ginzelova cesta na vrchol. 2 1
3 GINZELOVA CESTA, V (Písk.Sasko), 28. 8. 1954, Wolfgang Ginzel, Hans Ginzel. Vlevo v jižní stěně koutem k výraznému převisu, 2 m doprava a spárou přes díru na polici. Vpravo od hrany na vrchol. 1
1 GINZELOVA CESTA - TOMÁŠOVA VAR., VI (Písk.Sasko), 1967, Tomáš Schreier, Jiří Zárybnický. Od nástupu převislou spárkou přímo.
GINZELOVA CESTA - HONZOVA VAR., VIIa (Písk.Sasko), 13. 7. 1967, Jan Procházka(2), František Šída. Od západu po hřbetu na polici a přes hladké stupně na velkou polici.
Poznámka:Jan Procházka to má ve svém lezeckém deníku zapsané jako "Cesta pod slaněním", klas. VI.
TĚCH MÁM DOMA STOVKY, VI RP (JPK), 14. 5. 2013, Ondřej Sojka , Tereza Hauznerová. V pravo od c. Jo králičí bobky ruční spárou n.v. předskalí
JO KRÁLIČÍ BOBKY, VI RP (JPK), 14. 5. 2013, Ondřej Sojka , Tereza Hauznerová. Zcela vlevo v JV stěně prostřední prstovou spárou nízkého předskalí n.v.
ŽLAB ŽITAVSKÉHO ALPENVEREINU, VIIc (Písk.Sasko), 31. 8. 1991, Gerold Jähne, Dieter Donath. Vpravo od Gahlerova komína na tření k žlábku a jím přes 2 kruhy na 1. polici Honzovy varianty a tou na vrchol.
ODDÍLOVÁ BRIGÁDA, VIIb (Písk.Sasko), 3. 7. 1986, Petr Slanina(2), Milan Kulda. Úplně vpravo v údolní stěně komínem na překlenutou polici a doleva na tření ke skobě. Doleva stěnou ke kruhu a šikmo vlevo na lávku. Doleva do Gahlerova komína a jím na vrchol.
GAHLERŮV KOMÍN, V (Písk.Sasko), 17. 4. 1906, Karl Gahler. Vpravo v údolní stěně žlabem a komínem na polici na západní hraně. Doprava ke spáře šachtové stěny a jí na vrchol.
HG, VIIc (Písk.Sasko), 23. 10. 1984, Vratislav Votýpka, Petr Binhák. Vvlevo od Gahlerova komína stěnou přímo (kruh). Žlábkem a stěnou na polici na západní hraně a jako Gahlerův komín na vrchol.
1 KIRCHHOFŮV KOMÍN, V (Písk.Sasko), 21. 5. 1904, Karl Kirchhof, Franz Salomon. Vlevo v údolní stěně přes stupně a na tření doprava k žlabu uprostřed stěny, žlabem a komínem na vrchol.
VÝPADEK, VIIb (Písk.Sasko), 22. 7. 1986, Petr Slanina(2), Milan Kulda. Středem údolní stěny krátce na tření a koutem k žlábku Kirchhoffova komína, doleva na tření (bohrhák) k lávce a žlábkem ke kruhu. Stěnou přímo k lávce a doprava do Kirchhoffova komía. Jím 2 m vzhůru a vpravo spárou na vrchol.