region  Český ráj
 skála:  TAKTOVKA
cesta:
STARÁ CESTA
popis: VIIb (JPK), 7. 8. 1925, Rudolf Hanke, Herbert Köckritz, Rudi Zillcher, Eduard Augustin. Libovolně na předskalí a vzhůru k 1. kruhu. Traverz vlevo (hodinky) přes úzkou stěnu a šikmo vpravo podél zářezu na římsu (2. kruh). Vpravo ke spáře a tou ke 3. kruhu. Stěnou šikmo vlevo a spárkou do římsy. Vpravo na balkón v JZ stěně (4. kruh). Vlevo přes malý převis a doprava nebo doleva. (Prvovýstup se stavěním na vrcholovou hlavičku od 4. kruhu).

L. Vodháněl - J. Janků (1954): S náhorní strany vystoupíme po západním rohu asi dva metry vzhůru a přejdeme doprava až k místu, kde stěna tvoří kout. Podél svislého zářezu uvnitř koutu stoupáme na malé předskalí a po levé hraně stěny k 1. kruhu. Od něho přecházíme dosti těžkým přechodem doleva za hranu a krátkou stěnkou vzhůru pod převis (po levé straně míjíme 2. kruh Chlumovy cesty). Převisu se vyhneme úkrokem doprava za hranu a pomocí spodního záchytu vystoupíme velmi namáhavě do výklenku, v jehož horní části jest 2. kruh. Jemným traversem přejdeme doprava až na hranu, vzhůru k zářezu a dále po hraně ke 3. kruhu. Od něho přecházíme vodorovně po velmi malých chytech doleva k malé dutině a vzhůru ke svislé trhlině, jíž vystoupíme na polici pod "hlavičkou". Po polici přecházíme opatrně doprava k jeskyňce, ve které jest 4. kruh. Na hlavičku vystoupíme vlevo od kruhu podél šikmého zářezu až na pravou hranu a dlouhým obtížným krokem vystoupíme vzhůru na vrchol. Druhou možnost poskytuje stěna hlavičky od kruhu šikmo vzhůru doleva na vrchol.
6+/7- (UIAA), VIIc (saská), 6a (francouzská)
Herbert Köckritz Eduard Augustin Rudi Zillcher Rudolf Hanke

Herbert Köckritz

Eduard Augustin

Rudi Zillcher

Rudolf Hanke
foto: oblast: Hruboskalsko, sektor: Centrální Skalák, podsektor: Kapelník, skála: TAKTOVKA, cesta: STARÁ CESTA
Obr.1: Milan Meier, Taktovka, Stará cesta, 60.léta 20.století (archiv M. Meiera), , Zdeněk Strnad vloženo: 2016
( Meier Milan, )

Obr.2: Taktovka: Stará cesta - topo cesty z VK z let 1947-1953 (repro: J.Novák), , Zdeněk Strnad vloženo: 2011

Obr.3: Jarda Kysela se spolulezcem u 1.kruhu. Foto: B.Svatoš., , Zdeněk Strnad vloženo: 2011

Obr.4: Neznámý lezec, kolem roku 2003, , Zdeněk Strnad vloženo: 2011

Obr.5: Taktovka - St. cesta ( Ještědi 2008 ), , Zdeněk Strnad vloženo: 2011

Obr.6: Karel Vlček - : Hruboskalsko - Taktovka - Normální cesta. Leze Petr Plachecký, jistí Miroslav Resler.

Obr.6: Bohouš Svatoš: Taktovka - O.Kopal, J.Kuhn

Co všechno zde u cesty mohu udělat?

Na tmavá tlačítka musíte být přihlášeni.

Použité fixní jisticí prostředky
 Jisticí prostředek počet dotace
 Písk. kruh-nestand., temovaný 4 NE
Materiál: Počet: Datum: Poznámka:
Písk.kruh ČHS-nerez,lepený,25 cm 1 13. 6. 2010 Vyměněn 1. kruh.
Opravil: Zapsal: telefon: e:mail:
Meier Radek rmaier 608275501 meierradek@atlas.cz
Virtuální vrcholová kniha - záznamy o přelezech cesty z Lezeckých deníků
datum lezec styl poznámka
3.7.2010 privátní záznam
2007 Jiřik OS
Poznámka:
Abyste si mohli zapsat svůj přelez cesty, tak musíte mít založen svůj Lezecký deník, všechny potřebné informace najdete v sekci Lezecké deníky. Jestliže máte svůj LD otevřen, pak se vám pod každou cestou ukáže formulář pro zapsání přelezu. Je dobré vědět, že přelezy lze dopisovat i zpětně a i s neúplným datumem, třeba jen rokem přelezu.
Aktuální omezení
Cesta nemá zapsané žádné
omezení lezení z důvodů
ochrany přírody.

Poznámky k cestě
  • Vosy tam jsou neustale a jsou pekne doterny.
    Míra
    29. 7. 2006 18:40:50

• Aktuální informace lezcům |  Aktuálně platná omezení lezení |  Databáze sektorů, skal a cest na území ČR |  Dokumenty ochrany přírody |  Galerie horolezců |  Horolezecká bibliografie |  Metodické video k údržbě skal |  Orgány ochrany přírody |  Pravidla lezení pro nepískovcové skály v ČR |  Pravidla lezení pro pískovcové skály v ČR |  Přehled údržby skal |  Sektory se zákazy lezení |  Sezónní omezení lezení |  Správci skal |  Srážky v sektorech za posledních 24 hodin |  Teritoriální působnost vrcholových komisí |  Zákazy MG na skalách ČR |  Zápisy z jednání vrcholových komisí |  Mobilní aplikace Skalní oblasti ČR